Kde se bere olej?

Téma první hodiny badatelské výuky v tomto pololetí si druháci vybrali sami. Při probírání kapitoly o výrobě potravin v předmětu ČaJS došlo na otázku, jak je vlastně možné získat například ze slunečnice olej. Místo složité odpovědi bylo lepší si celý proces ve školním prostředí vyzkoušet. Třída se rozdělila na pět skupin a každá měla získat olej z jiného semene – k dispozici byl sezam, vlašské ořechy, mandle, slunečnicová a dýňová semínka. Před samotným bádáním jsme si museli vysvětlit, jak vlastně přítomnost oleje můžeme dokázat. Pomohli jsme si kosmetickým olejem nakapaným na papír, kde jsme si ověřili, jak taková olejová skvrna bude vypadat. A teď už přišla zábavná část hodiny – drcení, bouchání, stlačení, děti braly, co jim přišlo pod ruku. Všem se pokus podařil, přítomnost oleje v semenech byla dokázána a proces, jakým jej získat, už je nám také jasnější. Ze závěrečné reflexe vyplynulo, že nejlepší ze všeho bylo, že z bádání nebyly žádné zbytky – vše se do posledního semínka dalo sníst. Těšíme se na další badatelskou hodinu.

Odkaz na fota: https://www.rajce.idnes.cz/zsmsdolnizandov/album/kde-se-bere-olej

Příspěvek byl publikován v rubrice 2. třída, OP JAK. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.